مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 05:302021-03-06اقتصادي

از 112 حکم مندرج در قانون هوای پاک فقط 10 حکم عملیاتی شده است!


بر اساس اظهارات کیومرث داوودی تاکنون لایحه مربوط به میزان و نحوه جریمه نقدی و توقف واحد های متمرد، نهایی نشده و برخی دستورالعمل ها با گذشت بیش از 2 سال تهیه و ابلاغ نشدند.

- دیوان محاسبات کشور اعلام کرده که در حسابرسی روند اجرای قانون هوای پاک به این نتیجه رسیده که علیرغم تصویب قانون هوای پاک در سال 1396، از 112 حکم مندرج در قانون هوای پاک که باید توسط 23 دستگاه اجرایی می شد، تعداد 38 حکم اصلاً انجام نشده، 64 حکم به طور ناقص انجام شده و صرفاً 10 حکم عملیاتی شده؛ این یعنی اینکه کمتر از ده درصد قانون مزبور اجرایی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک مقایسه شاخص های آلودگی هوا در سال های اخیر، نمایانگر رشد نزولی کیفیت هوا و افزایش تدریجی روزهای آلاینده در طی سال های متوالی منتهی به سال 99 است.

این در حالی بوده که رییس سازمان حفاظت محیط زیست مدعی شده اگر قرار باشد این برنامه اجرایی شود تا 70 درصد اقتصاد کشور تعطیل می شود.

دلیل این امر این است که ضرورت اجرای قوانین توسط دستگاه ها جای خود را به جریمه داده است.

این یعنی مردم هم از جیب خود مایه می گذارند و هم از جان خود! در کنار این امر شبهه اخیر استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها می تواند دلیل دیگری برای بر این موضوع باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از 112 حکم مندرج در قانون هوای پاک فقط 10 حکم عملیاتی شده است!

از 112 حکم مندرج در قانون هوای پاک فقط 10 حکم عملیاتی شده است!