مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1399 ساعت 06:102021-03-05سياسي

مرمت «ایوان قدمگاه» در مراحل پایانی است


مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از مراحل پایانی اقدامات مربوط به حفاظت و مرمت اثر باستانی ایوان قدمگاه در مرودشت توسط کارشناسان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حمید فدایی پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران از مراحل پایانی اقدامات مربوط به حفاظت و مرمت ایوان قدمگاه توسط کارشناسان این مجموعه خبر داد و در این باره مطرح کرد: اثر باستانی منحصر به فرد ایوان قدمگاه که به عنوان چاشخوار هم شناخته می شود در انتهای جنوب شرقی کوه مهر و رحمت واقع شده است که حفاظت و مرمت اضطراری آن در هفته های اخیر توسط کارگروه فنی و حفاظتی این پایگاه طبق برنامه ریزی ها و تعاملاتی که به درخواست مسئولین و دوستداران میراث فرهنگی در شهرستان ارسنجان وجود داشت، آغاز شد و پیشرفت مناسبی داشته است.

وی ادامه داد: همچنین معرفی ویژگی های این اثر فرهنگی نیز با نصب تابلوی ثبتی اثر انجام شده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در ادامه گفت: این پروژه، در حال حاضر مراحل پایانی خود را طی می کند و آماده بهره برداری توسط متولیان و نمایندگان جامعه محلی و از جمله فرماندار شهرستان، بخشدار و دهیاران منطقه محدوده جغرافیایی است.

فدایی با اشاره به تعاملات صورت گرفته این پایگاه جهانی با مسئولان شهرستان ارسنجان بیان داشت: بر اساس تدابیری که در نظر داشتیم اقدامات صورت گرفته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت «ایوان قدمگاه» در مراحل پایانی است

مرمت «ایوان قدمگاه» در مراحل پایانی است