مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1399 ساعت 05:452021-03-05سياسي

سفر «جباروف» به مسکو؛ تجدید پیمان با «برادر بزرگ»


انتخاب روسیه به عنوان نخستین کشور و مقصد سفر رسمی رییس جمهور جدید قرقیزستان حاکی از آن است که «مسکو» همچنان یکی از اصلی ترین اولویت های سیاست خارجی «بیشکک» است.

- حسین اسوبعلی اف کارشناس سیاسی منطقه ضمن یادداشتی که در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه قرار داد، به بررسی نتایج نخستین سفر رسمی رییس جمهور قرقیزستان به روسیه پرداخته است.

در این یادداشت آمده است: در 24-25 فوریه سال جاری میلادی سادیر جباراف نخستین سفر رسمی خود به عنوان رییس جمهور جدید قرقیزستان را به روسیه انجام داد.

وی ضمن این سفر با رییس جمهور، نخست وزیر، رؤسای دومای دولتی (مجلس سفلی) و شورای فدراسیون (مجلس اعلا) تجار و کارآفرینان روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

    با در نظر گرفتن تغییر مکرر قدرت در قرقیزستان، رؤسای جمهور جدید این کشور همیشه ملزم به تایید حفظ اولویت های سیاست خارجی بیشکک نسبت به شرکای اصلی و هم پیمانان خود هستند.

به طور سنتی قرقیزستان، روسیه را مهم ترین شریک استراتژیک خود می داند، زیرا در حقیقت بدون مساعدت و همکاری مسکو تثبیت طولانی مدت فضای سیاسی و اقتصادی در این کشور غیرممکن خواهد بود.

از نظر سیاسی، به رسمیت شناخته شدن قدرت جدید در قرقیزستان توسط روسیه یک عامل جدی است که با توجه به آن، طرف های خارجی و داخلی به نوعی تأیید مشروعیت خارجی ریی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر «جباروف» به مسکو؛ تجدید پیمان با «برادر بزرگ»

سفر «جباروف» به مسکو؛ تجدید پیمان با «برادر بزرگ»