مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 20:452021-03-04بين الملل

برجام و بن سلمان؛ نگاهی به استاندارد دوگانه دولت بایدن


دولت بایدن در حالی بر خلاف تمام وعده های انتخاباتی خود با نهایت آرامش در حال اقدام پیرامون پرونده های خود و دولت سعودی است که همچنان پرونده هسته ای ایران اسیر لجبازی های غیرمنطقی واشنگتن در برداشتن تحریم ها و احیای دوباره برجام است.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس – مهدی پورصفا: این روزها اخبار اختلافات واشنگتن و ریاض به یکی از اخبار اصلی رسانه های بین المللی تبدیل شده است.

روزی نیست که اظهارنظر تازه ای در دونالد ترامپ توانسته بود انتخابات سال 2020 میلادی را از رقیب دموکرات خود ببرد، محمد بن سلمان از خوشبخت ترین شاهزادگان سعودی بود اما حالا پادشاه آینده سعودی باید به فکر انحلال واحد ویژه گارد شاهنشاهی باشد؛ واحدی که مسئول حفاظت از جان شخص محمد بن سلمان است و آمریکایی ها مدعی هستند که برخی از افراد این واحد در کشتن جمال خاشقچی روزنامه نگار مطرح سعودی دست داشته اند.

    البته دولت برجام است.

همان طور که دولت بایدن به آرامی و برای گرفتن امتیازات حداکثری در حال حرکت به سوی برجام است، در مقابل عربستان سعودی با نهایت نرمش حرکت می کند؛ روندی که احتمالاً هدف از آن حفظ حداکثری منافع واشنگتن در ریاض است.

* از اتحاد همه جانبه تا دور شدن نسبی از حدود 65 سال پیش که پیمان کویینسی بین ملک عبدالعزیز پادشاه و بنیان گذار سلسله آل سعود با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برجام و بن سلمان؛ نگاهی به استاندارد دوگانه دولت بایدن

برجام و بن سلمان؛ نگاهی به استاندارد دوگانه دولت بایدن