مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 17:352021-03-04دانش

جامعه و تعلیم و تربیت در فضای مجازی مستلزم بازتعریفی جدی است


جامعه و تعلیم و تربیت در فضای مجازی مستلزم بازتعریفی جدی است که تعریف نوین آن می تواند از رسالت های جدید دانشگاهیان محسوب شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه چهارمین همایش ملی جامعه و تعلیم و تربیت که برگزار شد، اظهار کرد: آموزش عالی در سراسر دنیا همواره خود و رابطه اش با جامعه را مورد ارزیابی و تغییر قرار داده است.

نقش اجتماعی و صورت دانشگاه و برنامه های آن در جهانی که به سرعت در حال تغییر است، تقریباً در یک وضع گذار و تغییر دائمی قرار دارد.

  وی تصریح کرد: دانشگاه یک تمهیدگر و فراهم آورنده اساسی محصولات و خدمات محسوب می شود که جامعه عمیقاً به آن وابسته است؛ محصولات و خدماتی از قبیل کارآموزی پیشرفته، تخصص در انواع و اقسام زمینه ها و نیز ایده های جدید و نوآورانه.

وزیر علوم افزود: با این حال ظرفیت دانشگاه در حفظ این نقش محوری، همواره نامشخص و نامعین و وابسته به قابلیت انطباق دانشگاه باقی خواهد ماند.

یعنی منوط به ظرفیت دانشگاه برای رهبری و ماهیت در حال تحول دیگر ایده ها و نهادهای کلیدی است.

غلامی خاطرنشان کرد: می دانیم که تغییر و انطباق به طور اجتناب ناپذیری، اضطراب، صدمه و خسارت و مناقشه با خود به همراه می آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جامعه و تعلیم و تربیت در فضای مجازی مستلزم بازتعریفی جدی است

جامعه و تعلیم و تربیت در فضای مجازی مستلزم بازتعریفی جدی است