مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 12:352021-03-04اقتصادي

باغ های ترنج پایتخت ابریشم گرفتار خزانی سرد


آمارها بیانگر حال ناخوش فرش دستباف در پایتخت فرش ابریشم ایران است و به دلیل کاهش صادرات فرش علاوه بر کاهش تولیدات، ارزآوری حاصل از فرش دستباف که در شرایط تحریم می تواند برای کشور سودمند باشد، - سادات موسوی نژاد: هنر مردمان این مرز و بوم بر تار و پود فرش جاری می شود و نقش و نگاری زیبا می آفریند که همراه خود هویت و اصالت هنر ایرانی را با خود روانه دیارهای مختلف می کند.

فرش ابریشم قم قله های پیشرفت را درنوردیده و بر اوج خودنمایی می کند و مانند گنجینه ای است که سرمایه ای عظیم در دل این هنر برای کشور نهفته است.

تولید فرش دستباف به دو روش کارگاهی و اشتغال در خانه انجام می شود ولی برای فروش فرش دستباف به بازاریابی، تبلیغ و اطلاع رسانی نیاز است.

  فرش دستباف دارای چرخه اقتصادی مناسبی است روح الله مهپور، فارغ التحصیل رشته کارشناسی فرش دستباف از دانشگاه تهران و تولیدکننده فرش دستباف ابریشم ضمن انتقاد از اینکه هیچ نهادی قدرت هزینه زیاد برای معرفی فرش دستباف در خارج از کشور را ندارد، گفت: دولت باید از این حرفه، هنر و صنعت به عنوان یک محصول کامل ارز آور که به گفته مسؤولان صنعت، معدن و تجارت از 100 تا 400 درصد ارزش افزوده برای کشور دارد؛ حمایت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغ های ترنج پایتخت ابریشم گرفتار خزانی سرد

باغ های ترنج پایتخت ابریشم گرفتار خزانی سرد