مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 10:302021-03-04اقتصادي

930 هکتاری اراضی ملی در سنندج جنگل کاری می شود


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون در قالب دو طرح 930 هکتار از اراضی ملی سطح شهرستان جنگل کاری شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، رئوف نصری ظهر امروز در مراسم نمادین غرس نهال که به مناسبت هفته منابع طبیعی در روستای ارندان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی این سازمان توسعه جنگل کاری است و که در همین راستا هر ساله در قالب جنگل کاری اقتصادی و مشارکتی طرح هایی با مشارکت مردم روستاها انجام می شود.

وی افزود: امسال در همین راستا در 2 سایت جداگانه در بخشی از منابع طبیعی شهرستان در منطقه ماموخ 430 هکتار و در روستای آرندان نیز 500 هکتار جنگل کاری صورت گرفته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج به اهداف اجرای این طرح ها اشاره کرد و گفت: ذخیره سازی باران، ذخیره سازی رطوبت خاک، جلوگیری از فرسایش خاک، ایجاد اشتعال، بالا رفتن سرانه فضای سبز روستاها و تغذیه سفره های آب زیرزمینی از مهمترین این اهداف هستند.

نصری با بیان اینکه طرح های اجرا شده در زمینه جنگل کاری در سنندج بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، بیان کرد: یک میلیارد و 800 میلیون تومان در سایت اول و یک میلیارد تومان نیز در سایت دوم هزینه صرف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

930 هکتاری اراضی ملی در سنندج جنگل کاری می شود

930 هکتاری اراضی ملی در سنندج جنگل کاری می شود