مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 07:452021-03-04پزشكي

غربالگری شنوایی سالانه 30 هزار نوزاد در دانشگاه شهید بهشتی


رییس گروه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ارزیابی و غربالگری شنوایی 30 هزار نوزاد در مراکز تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فربخش رییس گروه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن گرامیداشت روز جهانی شنوایی اعلام کرد: سالانه 30000 نوزاد در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از نظر سلامت شنوایی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند تا با تشخیص زودرس و درمان به هنگام از بروز کم شنوایی های شدید و دائمی در آنها جلوگیری شود.

وی از ابتلای حدود 466 میلیون نفر در سراسر جهان به کم شنوایی ناتوان کننده خبر داد که 34 میلیون نفر از آنان کودک هستند.

فربخش کم شنوایی را یک ناتوانی ارتباطی ذکر کرد که شیوع بالای آن در جامعه به ویژه سالمندان نگران کننده است و پیش بینی کرد که تا سال 2050 بیش از 900 میلیون نفر از مردم جهان دچار کم شنوایی ناتوان کننده شوند.

رییس گروه پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر معاونت امور بهداشتی برای کاهش ریسک ابتلاء به این عارضه به افراد خصوصاً جوانان توصیه کرد که از گوش دادن به موسیقی با صدای بلند و استفاده طولانی مدت از هدفون و هدست خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری شنوایی سالانه 30 هزار نوزاد در دانشگاه شهید بهشتی

غربالگری شنوایی سالانه 30 هزار نوزاد در دانشگاه شهید بهشتی