مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 06:102021-03-04سياسي

مصالحه 800 پرونده با فعالیت کمیته معتذرین در همدان


رییس کل دادگستری استان همدان از مصالحه 800 پرونده در کمیته معتذرین به عنوان طرحی نوین دستگاه قضایی همدان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا عدالتخواه صبح امروز در جمع رؤسای کلانتری های فرماندهی انتظامی همدان اظهار کرد: کمیته معتذرین، طرحی نوین دستگاه قضایی همدان با رویکرد ایجاد صلح و سازش در جامعه است.

وی با بیان اینکه عملیاتی شدن طرح نوین کمیته معتذرین تحول حقیقی و عمیق در فرد خاطی ایجاد می کند، گفت: متهمان جزیی از جامعه ما هستند و باید نگاه ما به آنان از روی رأفت باشد و به سمت اصلاح شدنشان حرکت کنیم.

رییس کل دادگستری استان همدان گفت: این طرح مبتکرانه که برای نخستین بار در کشور از سوی دستگاه قضایی استان در یک سال اخیر ایده پردازی، طرح ریزی و عملیاتی شده تاکنون اثرات مثبتی در سطح استان داشته است.

وی اظهار کرد: هرچند سابق بر این در شوراهای حل اختلاف و یا دادگستری ها تعدادی از پرونده ها منجر به صلح و سازش می شد، اما این امکان هم وجود داشت که مجرم از عمل خود پشیمان نشده باشد، در حالی که با این طرح متهم با اظهار ندامت حقیقی، رضایت شاکی را جلب می کند.

عدالتخواه با بیان اینکه عملیاتی شدن این طرح، تحولی حقیقی در فرد خاطی ایجاد می کند، افزود: اشاعه فرهنگ صلح و سازش، مهربانی و بخشش در جامعه از ضرورت های امروزی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصالحه 800 پرونده با فعالیت کمیته معتذرین در همدان

مصالحه 800 پرونده با فعالیت کمیته معتذرین در همدان