مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 03:252021-03-04بين الملل

تلاش سناتورهای آمریکا برای لغو اختیارات جنگی «جو بایدن»


دوتن از سناتورهای ایالات متحده لایحه ای را به صحن این مجلس ارائه کردند که هدف آن محدودسازی اختیارات رییس جمهور جدید آمریکا برای بکارگیری نیروی نظامی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، هفته گذشته، ایالات متحده آمریکا بخشهایی از شرق سوریه را که به ادعای واشنگتن محل استقرار تأسیسات نیروهای تحت الحمایه ایران است، با عنوان تلافی حمله راکتی 15 فوریه به نیروهای آمریکایی در عراق هدف حمله هوایی خود قرار داد.

این حمله های هوایی نخستین عملیات نظامی بودکه به دستور مستقیم جو بایدن رییس جمهور دموکرات آمریکا صورت می گرفت.

اما در پی این حمله هوایی آمریکا به خاک سوریه، دو تن از سناتورهای آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه به نامهای تیم کین و تاد یانگ بار دیگر لایحه ای را به صحن سنا ارائه کردند که هدف اصلی آن، محدودسازی اختیارات رییس جمهور آمریکا، جو بایدن، برای بکارگیری نیروی نظامی است.

این لایحه جدید مجوزهای صادره در سالهای 1991 و 2002 را که کنگره در رابطه با جنگ خلیج فارس و حمله نظامی آمریکا به عراق برای بکارگیری نیروی نظامی تصویب کرده بود، لغو می کند.

کین در بیانیه ای که شامگاه چهارشنبه (به وقت واشنگتن) منتشر شد، اعلام کرد: حمله های هوای هفته گذشته در خاک سوریه نشان می دهد که شاخه اجرایی، فارغ از اینکه در دست کدام ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش سناتورهای آمریکا برای لغو اختیارات جنگی «جو بایدن»

تلاش سناتورهای آمریکا برای لغو اختیارات جنگی «جو بایدن»