مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 21:402021-03-03پزشكي

ارتباط مصرف طولانی مدت قهوه با افزایش ریسک بیمار قلبی عروقی


محققان دریافتند مصرف طولانی مدت قهوه غلیظ می تواند موجب افزایش میزان لیپیدها (چربی ها) در خون شده و ریسک بیماری قلبی عروقی را افزایش دهد.

- محققان دریافتند مصرف طولانی مدت قهوه غلیظ می تواند موجب افزایش میزان لیپیدها (چربی ها) در خون شده و ریسک بیماری قلبی عروقی را افزایش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، محققان دانشگاه استرالیای جنوبی عنوان می کنند نوشیدن 6 فنجان قهوه یا بیشتر در روز با افزایش خطر بیماری قلبی عروقی مرتبط است.

به گفته محققان، این رابطه با میزان دوز مصرفی ارتباط بیشتری دارد یعنی هرچقدر قهوه بیشتری نوشیده شود ریسک بیماری قلبی عروقی بیشتر می شود.

الینا هیپونن ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: مطمئناً بحث های علمی زیادی در مورد جوانب مثبت و منفی قهوه وجود دارد، اما درک کامل این که چگونه یکی از نوشیدنی های پرمصرف در جهان می تواند بر سلامتی ما تأثیر بگذارد، ضروری است.

در این مطالعه محققان به بررسی ارتباط ژنتیکی و فنوتیپی بین مصرف قهوه و الگوهای لیپیدی پلاسما (کلسترول ها و چربی های خون) پرداختند و دریافتند مصرف دائمی و همیشگی قهوه در ایجاد یک الگوی نامطلوب چربی نقش دارد که می تواند خطر ابتلاء به بیماری قلبی را افزایش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط مصرف طولانی مدت قهوه با افزایش ریسک بیمار قلبی عروقی

ارتباط مصرف طولانی مدت قهوه با افزایش ریسک بیمار قلبی عروقی