مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 12:352021-03-03پزشكي

سازمان بهداشت جهانی ابتلای انسانی آنفلوآنزای فوق حادپرندگان در روسیه را تایید کرد


7 کارگر یک مرغداری در روسیه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را ماکیان بیمار گرفته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، سازمان بهداشت جهانی امروز تایید کرد: 7 کارگری که در روسیه و دریک مرغداری به بیماری آنفلوآنزا ی فوق  حاد پرندگان مبتلا شده اند همگی از مرغان مبتلا گرفته اند.

پیش از این سازمان بهداشت دام OIE وجود بیماری آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان با سویه H5N8را در روسیه تایید کرده بود و گفته می شد که امکان انتقال این بیماری از حیوان به انسان وجود ندارد.

سازمان بهداشت جهانی این خبر خوش را هم داده است افرادی که این بیماری را از ماکیان بیمار گرفته اند شواهدی مبنی بر انتقال به انسان های دیگر مشاهده نشده اما  برای داشتن اطلاعات بیشتر باید ارزیابی ریسک صورت بگیرد.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده از آنجایی که این بیماری در مزارع پرورش ماکیان و برخی مناطق دیگر می چرخد ازتماس مستقیم با حیوانات زنده پرهیز شود.

سازمان بهداشت جهانی در این بیانیه تاریخچه ابتلای انسانی آنفلو آنزای فوق حاد پرندگان می گوید : مقامات روسیه گزارش دادند 7 کارگر مرغداری بین سنین 29 تا 60 سال به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نوع A با سویهH5N8 مبتلا شده اند این نخستین باری بود که  از ابتلای حیوان به انسان آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گزارش می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان بهداشت جهانی ابتلای انسانی آنفلوآنزای فوق حادپرندگان در روسیه را تایید کرد

سازمان بهداشت جهانی ابتلای انسانی آنفلوآنزای فوق حادپرندگان در روسیه را تایید کرد