مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 10:472021-03-03سياسي

دانشگاه ها و حوزه ها برای پیروزی بر جنگ اراده ها تلاش کنند


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دانشگاه ها و حوزه ها باید برای رشد علم در جامعه از جان مایه گذاشته و در این جنگ اراده ها پیروزی اسلام را بر کفر جهانی رقم بزنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم دانش آموختگی اولین دوره دانشجویان بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند با اشاره به آیاتی از قرآن بیان کرد: علم در تعبیر اسلام، امری واجب و اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه جایگاه علم در زندگی انسان از دو بعد نگاه می شود، افزود: در یک بعد، روح انسان بر اساس فطرت به عنوان یک اصل تشنه علم بوده و از جهل رنج می برد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه علم فریضه ای فطری و ارشادی است، اظهار کرد: همانگونه که فرد تشنه به دنبال آب است، انسان سالم هم تشنه علم و دانستن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین در بعد دیگری از علم، انسان به گونه ای خلق شده که بر خلاف سایر حیوانات، نامتناهی بوده و باید مسائل را یاد بگیرد.

وی کسب علم را بهترین عبادت ها دانست و بیان کرد: علم قدرت و سیطره بوده و جامعه ای که از علم تهی است باید ضعیف باشد.

علم ابزار دشمن برای سلطه های جرم شده است آیت الله عبادی با بیان اینکه امروزه علم ابزاری برای سلطه های جرم شده است، افزود: برای خنثی کردن این امر اهل ایما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه ها و حوزه ها برای پیروزی بر جنگ اراده ها تلاش کنند

دانشگاه ها و حوزه ها برای پیروزی بر جنگ اراده ها تلاش کنند