مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 10:252021-03-03دانش

فناوری استخراج اتوماتیک و میکروفلویدیک DNA سلولی توسعه یافت


توسعه فناوری استخراج اتوماتیک و میکروفلویدیک DNA سلولی به عنوان دستاورد محققان ایرانی در چهارچوب همکاری مشترک با دانشگاه صنعتی شریف انجام گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازکه عمده کشورهای دنیا را درگیر خود کرده است، سرمایه و زیرساخت های فناورانه کشورها به ویژه در تأمین تجهیزات و ابزار آزمایشگاهی، تشخیصی و درمانی متضمن فائق آمدن کشورهای دارای فناوری بر چنین بحران های بزرگ زیستی و اجتماعی است.

در این راستا، محققان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران که افق فعالیت خود را توسعه فناورانه و توانمندسازی صنعت زیست فناوری کشور در حوزه های مختلف قرار داده اند در چهارچوب همکاری مشترک با محققان دانشگاه صنعتی شریف موفق به توسعه روش و ساخت پلتفرم دیسکی اتوماتیک و میکروفلویدیک استخراج DNA از سلول شده اند.

لاله پارسا یگانه عضو هیأت علمی بانک مولکولی مرکز با بیان این نکته که تحقیق و توسعه بین رشته ای در حوزه فناوری های نوین می تواند به دستاوردهای دانش بنیان در لبه علم منتج شود، گفت: تخریب دیواره سلول مهمترین و اولین مرحله در بسیاری از پروتکل های زیست شناسی مولکولی و آزمایش های تشخیصی است.

اخیراً سیستم های میکروسیال به دلیل مزایای مرتبط با اتوماسیون، یکپارچه سازی و کوچک سازی، به ویژه در شرایط محدودیت منابع زیستی، مورد توجه بسیار قرار گرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری استخراج اتوماتیک و میکروفلویدیک DNA سلولی توسعه یافت

فناوری استخراج اتوماتیک و میکروفلویدیک DNA سلولی توسعه یافت