مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 10:052021-03-03اجتماعي

ساماندهی و مرمت مقبره علمای قزوینی در محوطه پیغمبریه آغاز شد


معاون میراث فرهنگی استان قزوین از آغاز پروژه ساماندهی مقبره چند تن از علمای قزوینی واقع در ضلع جنوب غربی محوطه پیغمبریه با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قزوین احسان نورانی با اشاره به ساماندهی و مرمت مقبره علمای قزوینی در محوطه پیغمبریه اظهار کرد: این بخش از محوطه بقعه پیغمبریه که در ضلع جنوب غربی آن قرار گرفته در واقع بخشی از حیاط بوده که پس از تعریض خیابان پیغمبریه به دلیل اختلاف سطح حجره ها در حال حاضر در زیر گذر پیغمبریه و پایین تر از سطح حیاط واقع شده است.

معاون میراث فرهنگی استان قزوین ابراز کرد: در این مکان مقبره چند تن از علما و افراد سرشناس شهر قزوین از جمله آیت الله شیخ محمد تقی الهیان تنکابنی، حاج میرزا مسعود شیخ الاسلام از بانیان مسجد – مدرسه تاریخی شیخ الاسلام، حاج ابراهیم زرآبادی، شیخ احمد عزیزی و ملاعلی طارمی قرر ادارد و پروژه مرمت آن با هدف ساماندهی قبور و بخش هایی از کف و طاق این بخش با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از اوایل اسفند ماه آغاز شد.

نورانی با اشاره به اقدام های مرمتی این پروژه گفت: مرمت طاق، کف سازی، اجرای کانال رطوبتی، ساماندهی قبور و جاگذاری مجدد سنگ های قبر و اجرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی و مرمت مقبره علمای قزوینی در محوطه پیغمبریه آغاز شد

ساماندهی و مرمت مقبره علمای قزوینی در محوطه پیغمبریه آغاز شد