مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 08:102021-03-03اجتماعي

تغییر کاربری اراضی مهمترین علت از بین رفتن تنوع زیستی در جهان


یک کارشناس تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به شعار امسال روز جهانی حیات وحش با عنوان جنگل ها و معیشت ها؛ پایداری زندگی مردم و سیاره زمین گفت: - یک کارشناس تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به شعار امسال روز جهانی حیات وحش با عنوان جنگل ها و معیشت ها؛ پایداری زندگی مردم و سیاره زمین گفت: بر اساس گزارش صندوق حیات وحش مهمترین علت از بین رفتن تنوع زیستی در کشورهای مختلف جهان تغییر کاربری اراضی است یعنی از بین رفتن جنگل ها و مراتع روی سطح کره زمین.

اصغر مبارکی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه در تاریخ 3 مارس سال 1973 کنوانسیون سایتیس (کنوانسیون منع تجارت گونه های گیاهی و جانوری در معرض خطر انقراض) در سازمان ملل تصویب شد و آغاز به کار کرد، اظهار کرد: از این رو 3 مارس (13 اسفند) در تقویم به عنوان روز جهانی حیات وحش نامگذاری شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه از کنوانسیون سایتیس به عنوان یکی از کنوانسیون های مهم در زمینه حفظ حیات وحش یاد می شود، تصریح کرد: هدف اصلی از تصویب چنین روزی یادآوری اهمیت حیات وحش برای انسان و نقش حفاظتی او برای حفظ حیات وحش است.

این کارشناس تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: شعار امسال روز جهانی حیات وحش جنگل ها و معیشت ها؛ پایداری زندگی مردم و سیاره زمین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر کاربری اراضی مهمترین علت از بین رفتن تنوع زیستی در جهان

تغییر کاربری اراضی مهمترین علت از بین رفتن تنوع زیستی در جهان