مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 07:152021-03-03اقتصادي

مصوبه مجلس با قیمت گوشی موبایل چه خواهد کرد؟


بازار گوشی همراه در ایران در یک سال گذشته بارها دستخوش تغییرات فراوان شده و هر روزنه امیدی برای کاهش قیمت، با خبر یا مصوبه ای تازه رنگ می بازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشرق، در تازه ترین مورد و در حالی که قیمت گوشی های همراه در این بازار روند کاهشی به خود گرفته بود، حالا رو به صعود گذاشته و پیش بینی می شود در سال آینده با رشد بیشتری همراه هم شود.

ماجرا به مصوبه تازه مجلس برمی گردد که البته متن مصوبه مربوط به گوشی های گران قیمت است اما کارشناسان معتقدند که این مصوبه تمام بازار گوشی های همراه را متأثر خواهد کرد.

مصوبه مجلس چه می گوید؟ به طور خلاصه با مصوبه تازه مجلس شورای اسلامی که چهارشنبه هفته پیش تصویب شد، عوارض واردات موبایل را تعیین کرد که براساس آن نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این مصوبه حقوق ورودی واردات گوشی های موبایل بالای 600 دلار را 12 درصد تعیین کردند.

این تغییرات که ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه 1400 و در بخش درآمدی بند الحاقی 1 به تبصره 8 بود که براساس آن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف می شود کلیه تبلت ها و ساعت های هوشمند بارکد خوان و مبدل ارتباطات ثابت به سیار وارداتی و تولید داخل را در سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات سامانه ای(همتا) ثبت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه مجلس با قیمت گوشی موبایل چه خواهد کرد؟

مصوبه مجلس با قیمت گوشی موبایل چه خواهد کرد؟