مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 06:102021-03-03اقتصادي

ظرفیت تولید واکسن کرونا در کشور چقدر است؟


امکان تولید 15 میلیون دُز واکسن کرونای ایرانی در هر ماه وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، امیرحسین مدنی با بیان اینکه فاز یک تست انسانی واکسن ایرانی کرونا با موفقیت به پایان رسیده و هیچ گونه عوارضی برای داوطلبان نداشته است، اظهار داشت: مرحله دوم تست بالینی برای 400 داوطلب دیگر از 20 اسفند ماه انجام می شود.

وی با بیان اینکه مرحله سوم تست بالینی در فروردین و اردیبهشت سال 1400 با حضور بیش از 20 هزار داوطلب انجام خواهد شد، ابراز داشت: در صورتی که وزارت بهداشت مجوزهای لازم را صادر کند این آمادگی وجود دارد که مرحله دوم و سوم تست بالینی واکسن کرونای بنیاد برکت ادغام شود.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه برای تولید واکسن کرونا زیرساخت های لازم وجود دارد، تصریح کرد: برای تولید سریع این واکسن با استفاده از ماشین آلات موجود امکان تولید دو میلیون واکسن در ابتدای سال 1400 را داریم.

وی با بیان اینکه تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا در دستور کار بنیاد برکت وجود دارد، بیان داشت: برای تولید انبوه قرار است ضمن استفاده از ظرفیت ها و دستگاه های موجود برخی از ماشین آلات نیز وارد کشور شود.

مدنی با اشاره به اینکه با واردات این ماشین آلات امکان تولید ماهیانه 15 میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا در کشور وجود دارد، افزود: زیرساخت های فیزیکی و کال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت تولید واکسن کرونا در کشور چقدر است؟

ظرفیت تولید واکسن کرونا در کشور چقدر است؟