مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 05:002021-03-03بين الملل

درگیری نمایشی بایدن با بن سلمان


به نظر نمی رسد بایدن عزم جدی برای کنار گذاشتن بن سلمان داشته باشد و درگیری های نمایشی با وی نیز تنها برای دوشیدن بیشتر عربستان سعودی و همچنین بهبود وجه حقوق بشری آمریکا و خروج از باتلاق یمن باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس، مجتبی شاهسونی کارشناس مسائل بین الملل در یادداشتی درباره درگیری نمایشی بایدن و بن سلمان نوشت: تقریبا بیش از دو سال از روزی که جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی در دوم ماه اکتبر سال 2018 برای انجام امور کنسولگری به نمایندگی سیاسی باشد.

    تنفر ظاهری بایدن از بن سلمان دولت جدید آمریکا و در راس آن بایدن از ابتدا به گونه ای نشان داده است که نگرش منفی به شخص محمد بن سلمان دارد اما با وجود اینکه بسیاری از کارشناسان معقدند آمریکایی ها درصدد خارج کردن محمد بن سلمان از چرخه قدرت در عربستان و حتی دستگیری و محاکمه وی در دادگاه فدرال آمریکا به اتهام صدور قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار برجسته سعودی آمریکایی هستند اما نبود بن سلمان در فهرست تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا نشان داد که درگیری و اختلاف میان بایدن و بن سلمان نمایشی است و بایدن عزم جدی برای برکناری بن سلمان ندارد.

بن نایف جدی ترین رقیب بن سلمان به نظر می رسد اگر سناریو ضعیف حذف بن سلمان کلید بخورد و دولت جدید آمریکا بخواهد محمد بن سلمان را از ولیعهدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درگیری نمایشی بایدن با بن سلمان

درگیری نمایشی بایدن با بن سلمان