مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 03:502021-03-03بين الملل

یک سالگی توافق نامه طالبان-آمریکا؛ انتظارات و دستاوردها


یک دیپلمات پیشین کشورمان با بیان این که توافق نامه دوحه میان طالبان و آمریکا پس از گذشت یکسال انتظاراتی که از آن می رفت برآورده نکرده است، اظهار کرد: - یک سالگی توافق نامه طالبان-آمریکا؛ انتظارات و دستاوردها یک دیپلمات پیشین کشورمان با بیان این که توافق نامه دوحه میان طالبان و آمریکا پس از گذشت یکسال انتظاراتی که از آن می رفت برآورده نکرده است، اظهار کرد: این توافق نامه عملا برای خروج نیروها بود و نه توافق نامه صلح.

محسن روحی صفت در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی خود بعد از گذشت یکسال از توافق دوحه میان طالبان و آمریکا اظهار کرد: وضعیت فعلی نشان می دهد آنچه که اعلام شده از یکسال گذشته تاکنون با آنچه انتظارش می رفت تفاوت دارد یعنی انتظاراتی که اظهار داشتند برآورده نشد.

وی همچنین بیان کرد: یکی از دلایل برآورده نشدن انتظارات این توافق این است که نام آن را توافق نامه صلح گذاشتند در حالی که عملا این توافق نامه توافق خروج نیروهای آمریکا از افغانستان بود.

در واقع اگر موضوع صلح بود می بایست دولت کابل به عنوان محور اصلی در این توافق نامه حضور داشته باشد.

این دیپلمات پیشین کشورمان همچنین بیان کرد: مساله دیگر این است که با توجه به این که ماهیت اصلی توافق نامه مذکور خروج نیروهای آمریکایی بود بسیاری از معضلات و پیچیدگی هایی که در افغا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک سالگی توافق نامه طالبان-آمریکا؛ انتظارات و دستاوردها

یک سالگی توافق نامه طالبان-آمریکا؛ انتظارات و دستاوردها