مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 10:552021-03-02اقتصادي

نقد کارشناسی به سیاست جدید در حوزه آب


طبق لایحه ای که وزارت نیرو تا کمتر از دو هفته دیگر به دولت ارائه می کند، ایران به 9 حوضه آبریز تقسیم خواهد شد که این مساله مورد انتقاد برخی کارشناسان قرار گرفته است.

- طبق لایحه ای که وزارت نیرو تا کمتر از دو هفته دیگر به دولت ارائه می کند، ایران به 9 حوضه آبریز تقسیم خواهد شد که این مساله مورد انتقاد برخی کارشناسان قرار گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، براساس ساختار جدید شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران، حوضه های 9گانه آبریز کشور شامل: 1-دریاچه اورمیه، 2-رودخانه ارس، 3-رودخانه سفیدرود بزرگ، 4-رودخانه زاینده رود، 5-رودخانه های اترک و حوضه های شمالی، 6-حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی، 7-رودخانه کارون بزرگ، 8-رودخانه کرخه و مرزی غرب و همچنین 9- رودخانه زهره و جراحی و حوضه های جنوبی می شود.

قاسم تقی زاده خامسی -معاون وزیر نیرو اعلام کرد که روسای 9 گانه حوضه های آبریز تا پایان سال در شرکت مدیریت منابع آب ایران مستقر خواهند شد.

این اقدام، گامی برای مشارکت بیشتر همه ذی نفعان و ذی مدخلان در مقوله آب است.

این موضوع با انتقاد کارشناسان آب مواجه شده است، داریوش مختاری در این باره به ایسنا گفت: این موضوع بسیار بحث برانگیز است چراکه به نظر می رسد این تصمیم خام و بیشتر برای حل و فصل اختلاف و دوگانگی و برطرف کردن موازی کاری شرکت مدیریت منابع آب ایرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقد کارشناسی به سیاست جدید در حوزه آب

نقد کارشناسی به سیاست جدید در حوزه آب