مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 07:002021-03-02پزشكي

درمان بیماری ها با رایحه و اسانس


عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: رایحه درمانی یک روش برای درمان مکمل انواع بیماری ها است که از سال های دور در زندگی بشر پدید آمده و هر روز رایج تر می شود.

- ایسنا/آذربایجان شرقی عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: رایحه درمانی یک روش برای درمان مکمل انواع بیماری ها است که از سال های دور در زندگی بشر پدید آمده و هر روز رایج تر می شود.

یوسف ایمانی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص ماهیت رایحه درمانی، گفت: آروماتراپی یا رایحه درمانی از دو واژه ی آروما به معنی بوی خوش و تراپی به معنای درمان، تشکیل شده که معمولا به استفاده از بوها و روغن های خاص برای رسیدن به یک میل فیزیکی، ایجاد یک حالت خوب احساسی و روانی یا کمک به درمان بعضی بیماری ها اطلاق می شود.

وی افزود: رایحه درمانی شاخه ای از طب گیاهی است که در آن از بعضی روغن های گیاهی به وسیله ی استنشاق یا ماساژ استفاده می شود که امروزه از آن به عنوان یکی از شاخه هـای مهـم علـم پزشکی قلمداد شده و در نهایت موجب بهبـودی، ایجـاد آرامـش و تامین انرژی بالا در عموم افراد می شود.

وی با بیان این که تاریخچه ی استفاده از اسانس های معطر به هزارن سال قبل و زمان تقطیر گیاهان در ایران باستان، ترکیه و هند می رسد، اظهار کرد: مصری ها حدود 6000 سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان بیماری ها با رایحه و اسانس

درمان بیماری ها با رایحه و اسانس