مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 05:502021-03-02پزشكي

دکتر مردانی: سطوح و غذا نقشی در انتقال ویروس کرونا ندارند


عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با استناد به اعلام سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: نقش انتقال بیماری کرونا از طریق سطوح و غذا تایید نشده است.

دکتر مسعود مردانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه، اخیرا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که انتقال بیماری کرونا از طریق سطوح و غذا امکان پذیر نیست، افزود: سال گذشته همین موقع تمام مردم جهان نگران انتقال این ویروس از طریق سطوح و اشیا بودند، لذا برای خرید دستکش های یکبار مصرف و همچنین مواد ضدعفونی کننده به داروخانه ها هجوم آوردند و به همین دلیل این اقلام برای مدتی نایاب شد.

وی افزود: حال پس از یک سال سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که انتقال ویروس از طریق سطوح امکان پذیر نیست و احتمال آن بسیار کم است.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: باید توجه بیشتری به مساله انتقال ویروس از طریق هوا و دستگاه تنفسی کرد، یعنی باید به دستورالعمل استفاده از ماسک از خانه تا خانه توجه ویژه ای داشته باشیم و در واقع ضمن پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و محیط های بسته، از برگزاری دورهمی ها نیز خودداری کنیم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی به تدریج به شواهد بیشتری دست یافته است که ویروس کرونا توسط ذرات ریز معلق در هوا بیشتر قابل انتقال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دکتر مردانی: سطوح و غذا نقشی در انتقال ویروس کرونا ندارند

دکتر مردانی: سطوح و غذا نقشی در انتقال ویروس کرونا ندارند