مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 10:052021-03-01اقتصادي

رایزنی مرزی استاندار خراسان جنوبی با وزیر امور خارجه


استاندار خراسان جنوبی در دیدار با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت های استان خراسان جنوبی به ویژه شهرستان های مرزی آن و سهم چشمگیر این استان از حجم صادرات کشور به افغانستان خواستار تشهیل در بازگشایی بازارچه مرزی یزدان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری ظهر امروز در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت های استان خراسان جنوبی به ویژه شهرستان های مرزی آن و سهم چشمگیر این استان از حجم صادرات کشور به با تعطیلی مواجه شده، اما مرز ماهیرود در خراسان جنوبی، سهم بسزایی در کسب درآمد از طریق صادرات داشته است.

وی افزود: متأسفانه سهم استان از این موهبت بسیار اندک است.

47 درصد کل صادرات افغانستان از مرز ماهیرود استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود چهار گذرگاه مرزی استان خراسان جنوبی عنوان داشت: در حال حاضر تنها گذرگاه فعال استان، ماهیرود است که طی 10 ماهه سال جاری میزان صادرات کشور از مرز ماهیرود حدود 600 میلیون دلار بوده که این حجم به لحاظ ارزشی 33 درصد و به لحاظ وزنی 47 درصد کل صادرات ایران به افغانستان را شامل می شود.

ملانوری اضافه کرد: با توجه به فاجعه آتش سوزی در گمرک قلعه کاه مرز دوغارون، آمادگی استان را برای استفاده از ظرفیت مرز ماهیرود به منظور پوشش امور گمرکی محموله های صا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی مرزی استاندار خراسان جنوبی با وزیر امور خارجه

رایزنی مرزی استاندار خراسان جنوبی با وزیر امور خارجه