مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 08:452021-03-01بين الملل

سیری در «اتحاد شوم» آمریکایی ـ بعثی در جنگ تحمیلی


«اتحاد شوم» کتابی است که توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده و طی آن به مسئله همکاری وزارت امور خارجه آمریکا و رژیم بعث عراق علیه ایران در طول جنگ تحمیلی پرداخته است.

- اتحاد شوم کتابی است که توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده و طی آن به مسئله همکاری وزارت امور خارجه آمریکا و رژیم بعث عراق علیه ایران در طول جنگ تحمیلی پرداخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتارنمای مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، کتاب اتحاد شوم؛ اسناد رسمی همکاری آمریکا با رژیم صدام در جنگ تحمیلی (سال های 1980 تا 1984 میلادی) به نویسندگی جویس بتل است و توسط مجید کریمی به فارسی ترجمه شده است.

کوشش نگارنده در این تدوین این کتاب آن بوده که هر سند را در سه دسته بندی موضوعی جای دهد؛ این اثر مبتنی بر مدارک و اسناد مکمل و برای نشان دادن اهمیت سند اضافه شده است.

با بررسی مجموعه اسناد این کتاب، پژوهشگران درک بهتری از پشت پرده حامیان ارتش عراق در جنگ با ایران به دست خواهند آورد و البته مناسبات سیاسی ظالمانه و ریاکارانه آمریکا را نیز آشکار می کند.

کتاب اتحاد شوم؛ .

در دو فصل تنظیم شده است؛ اسناد از کجا به دست آمده است؟ ، جویس بتل کیست؟ ، مقدمه بتل بر انتشار دیجیتالی اسناد ، نتیجه گیری بتل و نقد اسناد تازه منتشرشده از موضوعات این فصل هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیری در «اتحاد شوم» آمریکایی ـ بعثی در جنگ تحمیلی

سیری در «اتحاد شوم» آمریکایی ـ بعثی در جنگ تحمیلی