مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 07:502021-03-01اقتصادي

گیربکس نیمه اتوماتیک ایران خودرو در آستانه تولید


معاون تحقیق و توسعه شرکت صنعتی نیرو محرکه از طراحی نسخه نیمه اتوماتیک گیربکس شش دنده (AMT)، با سطح داخلی سازی 70 درصدی در شروع تولید خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایکو پرس محمدرضا یوسفی، ضمن تشریح مشخصات فنی و بهبودهای صورت گرفته در طراحی گیربکس شش سرعته، گفت: 85 درصد از قطعات داخلی این گیربکس، جدید بوده و توسط نیروهای نخبه و جوان ایرانی طراحی شده است.

گیربکس شش سرعته از نظر طراحی جزء جعبه دنده های روز دنیا محسوب می شود.

نوع نیمه اتوماتیک این گیربکس نیز به زودی با سطح داخلی سازی 70 درصد تولید خواهد شد و این میزان تا سال 1401 به 90 درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به این که واحد تحقیق و توسعه شرکت نیرو محرکه در حدود 25 سال پیش تاسیس شد، عنوان کرد: از فعالیت های اخیر این واحد، طراحی و توسعه گیربکس شش دنده است که در فاز اول بر روی خودروهایی نظیر رانا پلاس و دنا پلاس توربو و به تدریج بر روی تمامی محصولات ایران خودرو نصب خواهد شد.

معاون تحقیق و توسعه شرکت صنعتی نیرو محرکه افزود: انجام این پروژه به صورت معمول، 18 ماه زمان می برد، اما با تلاش روز افزون همکاران مان، توانستیم این پروژه را در کم تر از هشت ماه به اتمام رسانده و طراحی، توسعه و صحه گذاری آن را انجام دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیربکس نیمه اتوماتیک ایران خودرو در آستانه تولید

گیربکس نیمه اتوماتیک ایران خودرو در آستانه تولید