مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 14:352021-02-28حوادث

فروش گونه های جانوری و گیاهی وحشی در خراسان رضوی ممنوع است


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از برخورد با عاملان خرید و فروش گونه های گیاهی و جانوری وحشی در ایام پایانی سال در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی اظهار کرد: در آستانه نوروز، به دلیل افزایش تخلفات خرید و فروش غیرقانونی گونه های گیاهی و جانوری وحشی، نظارت بر اماکن عمومی، میادین تره بار و دیگر مراکز عرضه این قبیل جانداران از سوی یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان تشدید می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه عمده گونه های در معرض خرید و فروش غیرقانونی در این ایام، انواع لاک پشت ها، مارها، سمندرها و نیز گیاهان مهاجی همچون سنبل آبی هستند، گفت: فروش و عرضه حیوانات وحشی غیرزینتی و دوزیست در این استان ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

وی اسارت گونه های حیات وحش همچون دوزیستان و آبزیان در سفره های هفت سین را اقدامی بسیار ناشایست و به دور از اخلاق دانست و افزود: این موضوع علاوه بر این به لحاظ زیست محیطی و بهداشتی، نیز تبعاتی برای متخلفان و خریداران خواهد داشت ضمن اینکه احتمال انتقال بیماری و شیوع آن در شرایطی که ویروس کرونا همچنان در محیط وجود دارد، برای مردم خطرناک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش گونه های جانوری و گیاهی وحشی در خراسان رضوی ممنوع است

فروش گونه های جانوری و گیاهی وحشی در خراسان رضوی ممنوع است