مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 13:302021-02-28بين الملل

اردوغان: کودتا، جنایت علیه بشریت است


رییس جمهور ترکیه در سخنرانی به مناسبت سالگرد کودتای نظامی 1997 ارتش علیه «نجم الدین اربکان» نخست وزیر این کشور گفت، کودتای نظامی جنایت علیه بشریت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه با ارسال یک پیام ویدئویی به مناسبت این رویداد تاریخی، انجام کودتای نظامی در هر کشوری را جنایت علیه بشریت توصیف کرد.

اردوغان با یادآوری این موضوع که در زمان کودتای سال 1997 شهردار استانبول بود، از بازداشت خود توسط ارتش وقت به دلیل خواندن یک شعر خبر داد.

رییس جمهور ترکیه در ادامه سخنرانی به عملکرد خودش در تغییر دادن نظام این کشور از پارلمانی به ریاستی اشاره کرد و گفت: به رغم همه موانع، من با افتخار در حال خدمت به مردم شریف ترکیه به عنوان اولین رییس جمهور منتخب (از راه آرای مستقیم مردم و نه آرای پارلمان ترکیه) هستم .

وی افزود: کودتاهای نظامی، جنایت علیه بشریت هستند.

من تجربه کودتای نظامی 28 فوریه 1997 را دیدم و درباره اطلاع دارم .

سخنان اردوغان علیه کودتای نظامی سال 1997 در ترکیه در حالی انجام شده که پانزدهم جولای 2016 (25 تیر ماه 1395) این کشور تحت ریاست جمهوری او شاهد یک کودتای نافرجام بود.

در جریان این کودتا که توسط تعدادی از نظامیان ترکیه و با توسل به ادوات ارتش مانند تانک، جنگنده و بالگرد انجام شد، حدود 250 نفر ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان: کودتا، جنایت علیه بشریت است

اردوغان: کودتا، جنایت علیه بشریت است