مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 09:002021-02-28اقتصادي

2 میلیاردر کره ای نصف ثروت خود را بخشیدند


دو نفر از سرمایه داران بزرگ کره جنوبی متعهد شده اند که نیمی از دارایی های خود را ببخشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، کیم بئوم -سو، بنیانگذار بزرگترین اپلیکیشن پیام رسان کره جنوبی موسوم به KakaoTalk به تازگی اعلام کرد که بیش از نیمی از ثروتش را که تخمین زده می شود حدود 9.

6 میلیارد دلار آمریکا باشد، صرف حل مشکلات اجتماعی خواهد کرد.

اندکی پس از انتشار این خبر نیز کیم بونگ- جین که مالک یک اپلیکیشن تحویل غذا موسوم به Woowa Brothers است به همراه همسرش به اولین کره ای هایی تبدیل شدند که به طرح جهانی و خیرخواهانه بیل و ملیندا گیتس و وارن بافت، مولتی میلیاردر های مشهور آمریکایی پیوستند.

این طرح خیرخواهانه که Giving Pledge نام دارد، در واقع کمپینی برای تشویق مولتی میلیاردر های آمریکایی است تا بخش زیادی از پول خود را صرف امور بشردوستانه کنند.

هر دوی این میلیاردر های کره ای یک تفاوت اساسی با بسیاری از مولتی میلیاردر های کشورشان دارند و در خانواده های کارگری متولد شده اند.

این موضوع از آن رو یک تفاوت اساسی محسوب می شود که میلیاردر های کره جنوبی عمدتا فرزندان بنیانگذاران گروه های بزرگ صنعتی در این کشور موسوم به Chaebol هستند که قدرت اقتصادی را در کره بطور خانوادگی از زمان پایان جنگ کره در اختیار دارند و مانع از خروج این ثروت از حیطه خانواده می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 میلیاردر کره ای نصف ثروت خود را بخشیدند

2 میلیاردر کره ای نصف ثروت خود را بخشیدند