مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 07:152021-02-28پزشكي

نجات دو کودک با خون بندناف ذخیره شده در سازمان انتقال خون


دو کودک مبتلا به نقص سیستم ایمنی با استفاده از واحد های ذخیره شده ی خون بندناف و با انجام این دو پیوند شمار پیوند های انجام شده با استفاده از واحد های خون بند ناف در این سازمان به عدد 21 رسید.

- این پیوند ها در مرکز پیوند بیمارستان مفید تهران و توسط خانم دکتر بی بی شهین شمسیان، فوق تخصص خون و سرطان شناسی کودکان و با استفاده از نمونه های ذخیره شده در صورت گرفت.

این دو بیمار 8 و 9 ساله مبتلا به نقص سیستم ایمنی از نوع نوع آدرنولکودیستروفی (ALD) و لنفوهیستیوسیتوز هموفاگوسیتیک (HLH) بودند.

تا کنون 21 پیوند با استفاده از واحد های خون بندناف ذخیره شده در سازمان انتقال خون ایران به انجام رسیده است.

خانم دکتر مژده نخلستانی؛ مدیر بانک خون بندناف سازمان انتقال خون با بیان اینکه این مرکز هم اکنون تنها بانک خون عمومی بندناف فعال کشور است، گفت: بانک خون بندناف سازمان انتقال خون ایران در تیر سال 1389 آغاز به کار کرد و تاکنون با بهره گیری از فناوری پیشرفته و آخرین استاندارد های بین المللی، حدود 4 هزار واحد خون بندناف را پردازش و ذخیره کرده است.

وی هدف از اهدا و ذخیره سازی خون بند ناف را ایجاد یک منبع غنی از سلول های بنیادی خون ساز برشمرد و ادامه داد: در صورت اخذ رضایت از مادران باردار و در هنگام زایمان خون از بندناف نوزاد جمع آوری شده و پس از انتقال ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات دو کودک با خون بندناف ذخیره شده در سازمان انتقال خون

نجات دو کودک با خون بندناف ذخیره شده در سازمان انتقال خون