مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 06:552021-02-28پزشكي

دکتر مردانی: کرونای ایرانی نداریم


استاد بیماری های عفونی با بیان اینکه جهش کروموزمی در کرونا امکان پذیر است و ایران هم از این موضوع مستثنی نیست، اظهار داشت: جهشی که منجر به یک پدیده ای بشود؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، مسعود مردانی، استاد بیماری های عفونی در پاسخ به این پرسش که آیا ویروس کرونا در ایران دچار جهش شده و ویروسی بنام کرونای ایرانی داریم؟ ، گفت:جهش کروموزومی یک پدیده ای است که در هرکجا و مکان که تسهیل انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر صورت گیرد؛یعنی زنجیره انتقال تشدید شود، امکان جهش کروموزومی وجود دارد.

وی افزود:البته جهش کروموزمی امکان پذیر است و ایران هم از این موضوع مستثنی نیست و ممکن است جهش کروموزمی کرونا اتفاق بیفتد و اتفاق هم افتاده؛ متخصصان ژنتیک دانشگاه نیز تایید کرده اند اما این جهش که منجر به پدیده ای بشود؛ مانند جهش انگلیسی، در ایران اتفاق نیافتاده و اگر اتفاق بیفتد توسط مراجع رسمی اطلاع داده می شود.

این استاد بیماری های عفونی با طرح این پرسش که چرا این موضوع اهمیت دارد؟، بیان داشت: برای اینکه مردم بدانند راه انتقال و پیشگیری از ویروس تغییر نکرده و همان اقداماتی برای ویروس چینی وجود دارد، برای ویروس کرونای انگلیسی هم باید مورد توجه قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دکتر مردانی: کرونای ایرانی نداریم

دکتر مردانی: کرونای ایرانی نداریم