مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 06:302021-02-28سياسي

کاهش جمعیت کیفری در کاهش آسیب های اجتماعی تأثیرگذار است


زندان تبعات اجتماعی متعددی برای فرد زندانی، خانواده او و حتی جامعه دارد به همین علت کاهش جمعیت کیفری در کاهش آسیب های اجتماعی تأثیرگذار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین محمد قاسمی در نشست وبینارعلمی- تخصصی پیرامون کاهش جمعیت کیفری با تمرکز بر مجازات های جایگزین حبس گفت: زندان و حبس واقعیتی تلخ در جامعه و در عین حال اجتناب ناپذیر است و نمی توان یک سیاست کیفری تبیین نمود، که بحث زندان در آن پیش بینی نشود و موضوع حبس در تمامی قوانین کیفری کشورهای مختلف دنیا آمده است.

وی افزود: در قوانین کیفری کشور ما نیز، حبس و زندان پذیرفته و پیش بینی شده است، اما قانونگذار برای برخی جرایم و یا نسبت به برخی افراد استثنا قائل شده و به قاضی این اختیار را داده است که در برخی موارد نسخه شفابخشی غیر از حبس در نظر بگیرد و از مجازات های جایگزین استفاده کند.

دادستان قزوین بیان کرد: وقتی شخصی مرتکب جرم می شود و از خط قرمزهای قانون و جامعه عبور می کند باید تبعاتش را بپذیرد و باید با توجه به نوع، کیفیت، کمیت، تکرار و تعدد جرمی که مرتکب شده، برای او کیفر در نظر گرفت.

این مقام قضایی استان تصریح کرد: زندان های بسیاری از کشورها با تراکم جمعیت مواجه هستند، اما زندان تبعات اجتماعی متعددی برای فرد زندانی، خانواده او


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش جمعیت کیفری در کاهش آسیب های اجتماعی تأثیرگذار است

کاهش جمعیت کیفری در کاهش آسیب های اجتماعی تأثیرگذار است