مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 05:252021-02-28اقتصادي

لزوم حفظ محیط زیست در توسعه پایدار شهری رشت


کارشناس محیط زیست با تأکید بر لزوم حفظ محیط زیست در توسعه پایدار شهری، گفت: باید از راهکارهای مناسب برای پیشگیری و کاهش آسیب های زیست محیطی در توسعه شهر رشت استفاده شود.

- عماد مطالبی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اینکه توسعه شهری با استفاده از زمین های شهری و افزایش جمعیت در شهرها باعث بهره برداری بیشتر از منابع طبیعی می شود، اظهار کرد: عواقب و پیامدهای ناشی از اجرای پروژه های عمرانی و توسعه شهری بر روی محیط زیست شهری به طور چشمگیری افزایش یافته است.

وی افزود: باید راهکارهای مناسب برای پیشگیری و یا کاهش میزان عواقب زیست محیطی ناشی از فعالیت های توسعه و زیرساخت شهری ارائه و اهمیت موضوع و توجه به مسئله توسعه پایدار شهری و حساسیت رویکرد زیست محیطی در شهر رشت مشخص شده و به یک ضرورت اساسی تبدیل شود.

مطالبی با بیان اینکه انجام فعالیت های عمرانی در نواحی شهری رشت موجب آسیب رساندن به محیط زیست شده است، ادامه داد: شهروندان همواره به گرد و غبار، گل و لای، سر و صدا، ترافیک، کاهش فضای عمومی، دپوی مصالح یا نخاله ها در اماکن عمومی و غیره، معترض بوده اند.

موضوعی که باید از سوی متولیان امر مورد توجه قرار گیرد.

افزایش مهاجرت از روستا به شهر از پیامدهای توسعه رشت بوده است وی اضافه کرد: استفاده از روش های نوین و یا بهبود روش های کنو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم حفظ محیط زیست در توسعه پایدار شهری رشت

لزوم حفظ محیط زیست در توسعه پایدار شهری رشت