مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 20:502021-02-27حوادث

رومیناهایی که قربانی نقص قانون می شوند


رومینا، دختر نوجوانی از تالش در گیلان، خرداد امسال با داس توسط پدرش کشته شد؛ محمدطاهای 6 ساله که سال 1395 تا حد مرگ کتک خورد و بدن بی جانش به بیمارستانی در مشهد تحویل داده شد؛ - مهره های کم عسل 10 ساله که خرداد امسال توسط نامادری اش در مشهد آسیب شدید دید و با خونریزی در بیمارستان از دست رفت و یا همین دو سه روز پیش که کودکی 9 ساله در سبزوار که توسط پدرش آزار دید و با کمک همسایگان و تماس آنها با اورژانس اجتماعی 123 از مرگ نجات یافت.

اما رومینا، محمدطاها و عسل آنقدر خوش شانس نبودند و در خلوت و چهاردیواری خانه شان توسط پدر و یا مادر و نامادری بی رحم به قتل رسیدند.

حدود 98 درصد کسانی که کودک را آزار می دهند، از اعضای خانواده و بستگان هستند به گفته رضا جعفری، رییس اورژانس اجتماعی کشور، حدود 98 درصد کسانی که کودک را آزار می دهند، از اعضای خانواده و بستگان و 2 درصد آنان غریبه هستند و اینکه از کل خشونت خانگی که در کشور وجود دارد بیش از 35 درصد موارد مربوط به کودک آزاری است که رتبه اول را نیز دارد.

این مقام مسئول در بهزیستی، سال 96 به خبرنگاران گفته بود، تنها در 6 ماهه نخست سال 16 هزار مورد کودک آزاری به اورژانس اجتماعی کشور گزارش شده است.

38 درصد از کودکان در سن دبستان و زیر دبستان آزار دیده اند وی با تاکید بر اینکه هر قدر سن کودک پایین تر باشد، به لح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رومیناهایی که قربانی نقص قانون می شوند

رومیناهایی که قربانی نقص قانون می شوند