مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 19:352021-02-27بين الملل

درخواست دمشق از شورای امنیت درباره تجاوز آمریکا


وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت خواست تجاوزگری ها و جنایات آمریکا در خاک سوریه را فورا متوقف کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل فارس، وزارت امور خارجه سوریه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست با مسئولیت پذیری، برای جلوگیری از حملات آمریکا به خاک سوریه و جلوگیری از تکرار آن بلافاصله اقدام کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در این نامه که وزارت خارجه سوریه به دبیر کل سازمان ملل و رییس شورای امنیت فرستاده، اقدام واشنگتن در حمله به مواضعی در استان دیر الزور نزدیک مرز سوریه و عراق نقض مفاد قانون بین المللی و منشور سازمان ملل خوانده شده است.

وزارت خارجه سوریه گفت: این تجاوز آشکار، حلقه جدیدی در سلسله تجاوز های مکرر آمریکا تحت بهانه های واهی و توجیهاتی شرم آور است که مسئولان دولت آمریکا برای توجیه تجاوز های خود بیان می کنند.

در این نامه آمده است: این تجاوز با نقشی که ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت دارد، متناقض است؛ شورایی که مسئول حفظ صلح و امنیت بین المللی است.

وزارت خارجه سوریه گفت که این تجاوز به عواقبی منجر خواهد شد که اوضاع منطقه را تشدید می کند، زیرا این یک شاخصه منفی از سیاست های دولت جدید آمریکا است که قرار است به مشروعیت بین المللی، قوانین بین المللی و تصمیمات شورای امنیت مربوط به حفظ تمامیت ارض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست دمشق از شورای امنیت درباره تجاوز آمریکا

درخواست دمشق از شورای امنیت درباره تجاوز آمریکا