موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - افزايش حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - افزايش حقوق - آناهيتا همتي - كاپيتان استقلال - مستمري مددجويان - همسان سازي حقوق بازنشستگان - شوراي نگهبان - كاراته دختران - بازسازي خود - مهرعلي باران - مشيرغفاري - بريل امبولو - ارزشمندترين بازيكنان جهان - افزايش ظرفيت خوابگاه - يك بام و دو هوا - دوچرخه سواري دختران - فدراسيون شطرنج - سامانه فارس من - آيت الله حسين وحيد خراساني - ابتلاي 20 نفر به كرونا

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 16:352021-02-27بين الملل

اشرف غنی و نخست وزیر انگلیس تلفنی گفتگو کردند


رییس جمهور افغانستان و نخست وزیر انگلیس پیرامون روند مذاکرات صلح تلفنی گفتگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که محمد اشرف غنی رییس جمهور این کشور و بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان در خصوص روند گفتگوهای صلح افغانستان و روابط دوجانبه تلفنی گفتگو کردند.

در بیانیه صادره از سوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان در این خصوص آمده است که لندن بر حمایت کشورش از روند گفتگوهای صلح، حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان و تقویت اجماع منطقه ای تاکید کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازارگ ریاست جمهوری افغانستان، طرفین ضمن ابراز نگرانی از افزایش خشونت ها در افغانستان، پیرامون گام های آتی روند صلح و ایجاد آتش بس دائمی نیز تبادل نظر کردند.

مذاکرات بین الافغانی از سپتامبر 2020 آغاز شد؛ حال آنکه تاکنون راه به جایی نبرده و خشونت ها نیز به واسطه عدم تمایل نیروهای بیگانه و اشغالگر برای خروج از این کشور، افزایش یافته است.

در سال 2020، شمار تلفات غیرنظامیان در درگیریهای افغانستان، 8 هزار و 820 نفر بود که در مقایسه با 2019، کاهشی 15 درصدی را تجربه کرد.

اما نکته نگران کننده، تغییر روند تلفات و صعودی شدن بی سابقه آن در سه ماهه پایانی 2020 است که با آغاز مذاکرات بین الافغانی مص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشرف غنی و نخست وزیر انگلیس تلفنی گفتگو کردند

اشرف غنی و نخست وزیر انگلیس تلفنی گفتگو کردند