مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 11:152021-02-27دانش

نقش دانشگاه باستانی جندی شاپور در ترویج و اشتراک گذاری علمی


در کنگره بین المللی جندی شاپور که در روزهای 19 و 20 اسفندماه جاری با حضور وزیر علوم برگزار می شود، نقش دانشگاه باستانی جندی شاپور در ترویج و اشتراک گذاری علمی بررسی می شود.

- در کنگره بین المللی جندی شاپور که در روزهای 19 و 20 اسفندماه جاری با حضور وزیر علوم برگزار می شود، نقش دانشگاه باستانی جندی شاپور در ترویج و اشتراک گذاری علمی بررسی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکترمحمدرضا عصاری، رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در این خصوص اظهار کرد: اصلی ترین هدف برگزاری کنگره بین المللی جندی شاپور، شناسایی ارزش فرهنگی کشور و آگاهی هموطنان عزیز و دنیا نسبت به این امر است.

کشور ایران 1750 سال قبل تمدنی داشته که در این تمدن دانشگاه بوده؛ در واقع در این زمان برخلاف تصور بسیاری از کشورها که کشور ما را نماد خشونت می دانستند، روی سردر دانشگاه جندی شاپور علم وفضیلت برتر از بازو و شمشیر نوشته شده بود که ارزش والایی برای جوانان این مرز وبوم دارد.

وی افزود: محورهای اصلی این کنگره بین المللی شامل نقش دانشگاه باستانی جندی شاپور در ترویج و اشتراک گذاری علمی، تاثیر الگوی شهر دانشگاه جندی شاپور در بسترسازی توسعه پایدار فرهنگی - اجتماعی و تاریخ علم و ابعاد زبان شناختی و ترجمه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش دانشگاه باستانی جندی شاپور در ترویج و اشتراک گذاری علمی

نقش دانشگاه باستانی جندی شاپور در ترویج و اشتراک گذاری علمی