مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 09:102021-02-27پزشكي

از مغفول ماندن سبزیجات تا جوش شیرین نان؛ ارتباط مستقیم سفره ها با بیماری ها


یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی ارتباط مستقیم بین غذاهای موجود در سفره با بیماری هایی مانند دیابت و فشارخون را تشریح کرد.

- از مغفول ماندن سبزیجات تا جوش شیرین نان؛ ارتباط مستقیم سفره ها با بیماری ها ایسنا/آذربایجان شرقی یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی ارتباط مستقیم بین غذاهای موجود در سفره با بیماری هایی مانند دیابت و فشارخون را تشریح کرد.

رعنا سادات عابدی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی در مورد تغذیه، اظهار کرد: در سال های اخیر به دلیل افزایش رسانه ها، بار اطلاعاتی مختلفی به افراد وارد می شود و مغز ما در مقابل این اطلاعات زیاد دچار سانسور اطلاعاتی می شود در حالی که کسی باید در مورد تغذیه صحبت کند که شماره نظام پزشکی تغذیه و تحصیلات مرتبط دارد، در غیر اینصورت بر اساس تجارب شخصی نمی توان صحبت کرد، شنونده باید حین شنیدن هر مطلبی با تفکر انتقادی از خودش سوال کند که این سوال از کجا و با چه هدفی آمده است؟.

وی افزود: در طول زندگیمان حداقل 20 هزار وعده غذایی استفاده می کنیم و نوع غذا تحت تاثیر عوامل مختلف مانند عوامل فرهنگی، تبلیغات، ذهنیتمان در مورد غذاها، شرایط اقتصادی، دسترسی و ذائقه بوده که از دوره جنینی شکل می گیرد؛ به عنوان مثال کیک در مراسم های شادی و آش معمولا در دوران بیماری مورد استفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از مغفول ماندن سبزیجات تا جوش شیرین نان؛ ارتباط مستقیم سفره ها با بیماری ها

از مغفول ماندن سبزیجات تا جوش شیرین نان؛ ارتباط مستقیم سفره ها با بیماری ها