مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 09:052021-02-27دانش

شیوه ای کارآمد برای توسعه شیشه های خودترمیم شونده نانویی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، سی باند سیستمز که یک شرکت توسعه دهنده رهیافت های مبتنی بر فناوری نانو است، اعلام کرد که شیمی دان مشهور جهان، - شرکت سی باند سیستمز برای شروع یک پروژه توسعه راهبردی فناورانه به نام شیشه خود ترمیم شونده از یک متخصص شیمی و فناوری نانو مشهور در جهان استفاده می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، سی باند سیستمز که یک شرکت توسعه دهنده رهیافت های مبتنی بر فناوری نانو است، اعلام کرد که شیمی دان مشهور جهان، پروفسور اندرو آر بارون، که متخصص فناوری نانو نیز بوده را برای شروع یک پروژه توسعه راهبردی و پیشگامانه به کار گرفته است.

هدف از این توسعه، ایجاد یک محلول شیمیایی نانومایع است که پریدگی ها و ترک های شیشه را ترمیم کرده و با این کار از میزان تعویض شیشه کاسته و فرآیند ترمیم شیشه های آسیب دیده را تسهیل می کند.

سی باند سیستمز و پروفسور اندرو آر بارون، بنیانگذار موسسه ایمنی انرژی (ESRI) در دانشگاه سوانزی در انگلستان، در حال توسعه یک مایع جدید هستند که می تواند روی شیشه جلو اتومبیل ریخته شود تا به شکاف های نانومقیاس شیشه نفوذ کند.

این مایع با قرار گرفتن در شکاف ها و درز ها و پس از اعمال گرما سایت های فعال ایجاد می کند؛ بنابراین، شیشه را اصلاح می کند در نتیجه دیگر نیاز به پر کردن درز ها با رزین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوه ای کارآمد برای توسعه شیشه های خودترمیم شونده نانویی

شیوه ای کارآمد برای توسعه شیشه های خودترمیم شونده نانویی