مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 08:102021-02-27سياسي

ابدی بودن در عالم ماده یکی از تصورات غلط انسان ها است


گاه انسان بر اساس همان منشأ فطری به اشتباه تصور می کند که زندگی جاوید مربوط به عالم دنیا است و با این جاوید انگاری بسیاری از فرصت ها را از دست می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله علی اکبر رشاد امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در مدرسه علمیه امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار داشت: حضرت می فرمایند ای فرزند آدم! درباره اموال و دارایی خودت، خود وصی خویش باش و آنگونه که دوست داری بعد از مرگت ورثه درباره اموالت انجام دهند، خود پیش از مرگت آن را انجام ده.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلات بشر توهم مهلت است، غالباً بشر تصور می کند به مدت طولانی در دنیا زیست می کند.

همین تصور و توهم است که او را از رسیدن به بسیاری از مواهب، نعمات، فرصت ها و خدمات باز می دارد.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا (ع) ابدی بودن در عالم ماده را یکی از تصورات غلط آدمی دانست و گفت: انسان تصور می کند وجودش ابدی است، البته این حس منشأ فطری دارد چرا که فطرت آدمی اشباع ناپذیر بوده و وجودش برای بلند مدت خلق شده است.

وی با بیان اینکه انسان برای یک زندگی جاوید ساخته شده است، گفت: گاه انسان بر اساس همان منشأ فطری به اشتباه تصور می کند که زندگی جاوید مربوط به عالم دنیا است و با این جاوید انگاری بسیاری از فرصت ها را از دست می دهد در حالی که عالم دنیا ابدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابدی بودن در عالم ماده یکی از تصورات غلط انسان ها است

ابدی بودن در عالم ماده یکی از تصورات غلط انسان ها است