مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 05:152021-02-27پزشكي

تولید واکسن کرونای mRNA توسط محققان ایرانی/ سه واکسن ایرانی تولید انبوه می شوند


رییس کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: اگر واکسن های رازی، میلاد نور و بنیاد برکت تولید خود را آغاز کنند نیاز کشور مرتفع خواهد شد و دیگر نیازی به واردات واکسن کرونا نخواهیم داشت.

- گروه سلامت خبرگزاری فارس - چند روزی از واردات دومین محموله واکسن روسی به کشور می گذرد و واکسیناسیون گروه های درمانی کلید خورده و با روند مناسبی در حال انجام شدن است، همچنین در ادامه واکسیناسیون گروه های حساس دو روز قبل واکسیناسیون جانبازان و سالمندان در کشور آغاز شد.

هرچند وزارت بهداشت تلاش زیادی را برای واردات و تامین واکسن در راستای تولید واکسن انجام دادند و برخی از از شرکت های تولید کننده واکسن نیز درحال آماده سازی زیرساخت های تولید انبوه واکسن هستند.

در همین راستا و برای اطلاع از آخرین وضعیت تولید واکسن های کرونای داخلی با مصطفی قانعی رییس کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا و عضو کمیته واکسن کووید-19 انجام دادیم که در ادامه مشروح این پرسش و پاسخ را می خوانید: *آقای دکتر وضعیت تولید واکسن برکت چگونه است؟ و آیا زیرساخت های تولید انبوه آن فراهم شده است؟ باید از بنیاد برکت که وارد عرصه واکسن سازی شد تقدیر کرد به دلیل اینکه در این مسئله مهم وارد شد در صورتی که برخی از نهادهای حاکمیتی دیگر نسبت به این موضوع اعتنا نداشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید واکسن کرونای mRNA توسط محققان ایرانی/ سه واکسن ایرانی تولید انبوه می شوند

تولید واکسن کرونای mRNA توسط محققان ایرانی/ سه واکسن ایرانی تولید انبوه می شوند