مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 03:352021-02-27اجتماعي

زنگ خطر شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی نواخته شد


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بوکان طی کمتر از 24 ساعت توسط اکیپ های واکنش سریع شناسایی، مهار و مختومه شد.

- سید امید خلیل زاده  در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: با اعلام تلفات طیور در یکی از خانوارهای روستای ترکمان کندی در شهرستان بوکان، بلافاصله با اعزام اکیپ های واکنش سریع دامپزشکی اقدامات قرنطینه و تشخیص بیماری در کمتر از یک روز انجام شد.

وی ادامه داد: در این واحد روستایی پنج مورد تلفات مشاهده شد که تمام 32 مورد طیور در حال نگهداری در محل نگهداری آنها، معدوم سازی شد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: موارد مبتلا شده از میدان دواب خریداری شده بودند که طی هماهنگی های لازم مقرر شده میادین دواب و مراکز زنده فروشی ماکیان و مرغ در استان تعطیل شود.

خلیل زاده بیان کرد: طی پایش های انجام شده در شعاع یک و سه کیلومتری این کانون مرغداری صنعتی وجود نداشته ولی در شعاع 10 کیلومتری 14 واحد وجود دارد که هفت واحد آن فعال است و هشدارهای لازم در زمینه رعایت و دقت در موارد امنیت زیستی به متولیان بیان شده است.

وی بیان کرد: در قالب برنامه رصد و پایش بیماری اقدامات مورد نیاز در شعاع های اپیدمیولوژیک بیماری بر اساس برنامه ملی کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان  این بیمار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی نواخته شد

زنگ خطر شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی نواخته شد