مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 اسفند 1399 ساعت 12:402021-02-26پزشكي

افزایش شیردهی مادر موجب ایمنی نوزاد در دوران کرونا می شود


عضو کمیته کشوری تغذیه با شیر مادر گفت: در دوران کرونا، زمان شیردهی به نوزادان باید افزایش یابد زیرا سیستم ایمنی کودک با شیر مادر تقویت می شود و در برابر این پاندمی ایمنی پیدا می کند.

- جی پلاس؛ محمود راوری با تاکید بر اینکه با وجود گذشت یکسال از شیوع ویروس کرونا، هیچ پژوهشی حکایت از انتقال این ویروس از طریق شیر مادر ندارد، اظهار داشت: حتی مشاهده شده که شیر مادر در تماس با ویروس، باعث نابودی آن می شود.

ایرنا نوشت: وی افزود: سازمان جهانی بهداشت و همه مراجع علمی آکادمیک کودکان بر این موضوع تاکید دارند که نوزاد باید با شیر مادر تغذیه کند زیرا هم باعث پیشگیری از ابتلا به کرونا می شود و هم اینکه در صورت ابتلای مادر به این ویروس، آنتی بادی در بدن او ترشح می شود که از طریق شیر به نوزاد منتقل شده و از ابتلای او پیشگیری می کند.

این متخصص کودکان با بیان اینکه در دوران کرونا، شیردهی به کودکان باید طولانی تر شود، توضیح داد: سیستم ایمنی کودک با شیر مادر تقویت می شود و در برابر این پاندمی ایمنی پیدا می کند.

وی درباره مادرانی که مبتلا به ویروس کرونا شده اند نیز یادآور شد: این مادران نباید از انتقال ویروس از طریق شیردهی بترسند و فقط باید تا دو هفته نکات بهداشتی رعایت شود و درباره مادران شیردهی که در بیمارستان بستری هستند هم دوشیدن شیر و خورا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش شیردهی مادر موجب ایمنی نوزاد در دوران کرونا می شود

افزایش شیردهی مادر موجب ایمنی نوزاد در دوران کرونا می شود