مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اسفند 1399 ساعت 09:202021-02-25دانش

تاباندن انرژی از فضا به زمین با ماهواره خورشیدی


پنتاگون نمونه اولیه یک صفحه خورشیدی فضایی با قابلیت تاباندن انرژی الکتریکی به هر نقطه از زمین را با موفقیت آزمایش کرد.

- پنتاگون نمونه اولیه یک صفحه خورشیدی فضایی با قابلیت تاباندن انرژی الکتریکی به هر نقطه از زمین را با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از سی ان ان، دانشمندان پنتاگون نمونه اولیه سیستم جدیدی را که اساساً انرژی را از فضا به هر نقطه از زمین می تاباند، با موفقیت آزمایش کردند.

این صفحه خورشیدی که به اندازه یک جعبه پیتزا است، به عنوان ماژول آنتن فرکانس رادیویی فوتوولتاییک (PRAM) شناخته می شود و در ماه مه 2021 با یک هواپیمای بدون سرنشین به جو پایین زمین پرتاب شد و هر 90 دقیقه یک بار زمین را دور می زند.

پیش فرض این طرح این است که بتوان یک سیستم انرژی خورشیدی مانند این را برای جمع آوری آن میزان از نور خورشید که از اتمسفر رد نمی شود و تبدیل آن به انرژی خورشیدی استفاده کرد، سپس آن انرژی به نقاط دلخواه از زمین تابانده شود.

در حالی که این دستگاه در حال حاضر کوچک است و تنها می تواند 10 وات انرژی تولید کند، سیستم توسعه یافته آن در آینده بسیار بزرگتر و دارای ده ها صفحه خورشیدی خواهد بود.

علاوه بر این، PRAM فعلی فقط در حال جمع آوری انرژی است و چیزی به زمین نمی تاباند، اما فناوری انجام این کار قبلاً در مطالعات اثبات شده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاباندن انرژی از فضا به زمین با ماهواره خورشیدی

تاباندن انرژی از فضا به زمین با ماهواره خورشیدی