مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 10:252021-02-24بين الملل

مشاور الکاظمی: نظام کنونی عراق پاسخگوی آرمانهای شهروندان آن نیست


مشاور نخست وزیر عراق در امور انتخابات تصریح کرد که نظام کنونی این کشور منطبق بر خواسته ها و آرمانهای شهروندان عراقی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالحسین الهنداوی مشاور نخست وزیر عراق در امور انتخابات، امروز (چهارشنبه - 24 فوریه) تصریح کرد که نظام کنونی عراق با آرمان ها و مطالبات شهروندان همخوانی ندارد و باید یک نظام دموکراتیک سالم که به خواست ملت عراق احترام بگذارد، ایجاد شود.

وی در گفت وگویی تلویزیونی تصریح کرد که تظاهرات مردمی خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و شفاف است و اشتیاق زیادی برای مشارکت گسترده در این انتخابات وجود دارد.

لذا انتخابات جدید باید بر اساس بازگرداندن اعتماد مردم به فرآیند انتخابات و لزوم تکیه به نظارت بین المللی بر آن برگزار شود.

به نوشته پایگاه خبری المعلومه ، الهنداوی تصریح کرد: جامعه عراق از نظر ثروت و انرژی انسانی غنی است اما عملا از فقر رنج می برد زیرا توزیع ثروت در این کشور نادرست است و به نفع خانواده ها و گروه های مسلط بر قدرت است.

وی تاکید کرد: باید نظام دموکراتیک سالمی که به اراده و خواست ملت عراق احترام می گذارد در کشور ایجاد شود.

تاکنون بعد از سقوط رژیم بعث به ریاست صدام، چهار دوره انتخابات پارلمانی برگزار شده که آخرین دور آن در بیست و دوم اردیبهشت (12 می 2018) در سراس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاور الکاظمی: نظام کنونی عراق پاسخگوی آرمانهای شهروندان آن نیست

مشاور الکاظمی: نظام کنونی عراق پاسخگوی آرمانهای شهروندان آن نیست