مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 08:352021-02-24دانش

خواجه نصیرالدین طوسی فلسفه اسلامی را احیا کرد


عضو هیأت علمی فلسفه دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به نبوغ و خلاقیت خواجه نصیرالدین طوسی گفت: نقشی که خواجه نصیرالدین طوسی بر عهده داشت بسیار مهم بود و سبب احیای فلسفه اسلامی شد.

- ایسنا/خراسان رضوی عضو هیأت علمی فلسفه دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به نبوغ و خلاقیت خواجه نصیرالدین طوسی گفت: نقشی که خواجه نصیرالدین طوسی بر عهده داشت بسیار مهم بود و سبب احیای فلسفه اسلامی شد.

علیرضا کهنسال شامگاه گذشته، 5 اسفند، در گفت وگویی مجازی در خصوص خواجه نصیرالدین طوسی و نبوغ او، اظهار کرد: خواجه نصیرالدین طوسی ملقب به استاد البشر، شگفت انگیزترین و بزرگ ترین مرد علمی جهان و یکی از بزرگ ترین فیلسوفان عالم است.

به کار بردن صفت بزرگ ترین فیلسوف برای خواجه به دلیل قوت بی مانند ذهن ایشان است، اما این که خواجه را شگفت انگیزترین مرد علمی جهان نامیدم به این دلیل است که معمولاً فیلسوفان به انجام کارهای اجرایی اقدام نمی کنند، زیرا پرداختن به امور کلی مجالی برای پرداختن به امور جزیی برای آن ها باقی نمی گذارد.

وی ادامه داد: ابن سینا مدت کوتاهی وزیر شمس الدوله بود و ممکن بود جان خود را در این کار از دست بدهد، زیرا سپاه شورش کرده و ممکن بود ایشان را بکشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواجه نصیرالدین طوسی فلسفه اسلامی را احیا کرد

خواجه نصیرالدین طوسی فلسفه اسلامی را احیا کرد