مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 07:352021-02-24اقتصادي

افتتاح موزه طلا و جواهرات کرمان با حضور وزیر میراث فرهنگی


موزه طلا و جواهرات کرمان در محل حمام تاریخی ابراهیم خان ظهیرالدوله با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر گردشگری ونزوئلا افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، علی اکبر مونسان صبح امروز همراه با وزیر گردشگری ونزوئلا و جمعی از مدیران استانی موزه طلا و جواهرات کرمان در محل حمام تاریخی ابراهیم خان ظهیرالدوله واقع در بازار زرگرها را افتتاح کرد.

مرمت حمام 205 ساله ابراهیم خان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و زیر نظر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگریدر فضایی به وسعت 700 متر مربع انجام شده است  و از این پس به عنوان موزه طلا و جواهر مورد استفاده قرار می گیرد و در آن آثاری از هنرمندان طلاساز کرمانی به نمایش در می آید.

مجموعه ابراهیم خان از بنا های تاریخی در شهر کرمان است و شامل بازار، حمام، مدرسه و است و یکی از مجموعه هایی ست که کاشی خشتی هفت رنگ عنصر تزیینی غالب در آن به شمار می رود.

مونسان پس از آن نیز مجموعه تاریخی گنجعلیخان، بازار قدیم کرمان و کاروانسرای وکیل را مورد بازدید قرار می دهد، همچنین بازدید از خانه هنرمند در ماهان، اقامت در کمپ ستاره لوت، گشت و بازدید از کلوت ها و رصد ستارگان از دیگر برنامه های سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر گردشگری ونزوئلا به استان کرمان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح موزه طلا و جواهرات کرمان با حضور وزیر میراث فرهنگی

افتتاح موزه طلا و جواهرات کرمان با حضور وزیر میراث فرهنگی