مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اسفند 1399 ساعت 13:252021-02-22اقتصادي

اعتبار صدور چک منوط به ثبت اطلاعات است


مدیر شعب بانک مسکن سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اعتبار صدور چک منوط به ثبت اطلاعات است و در وجه حامل دیگر چک صادر نخواهد شد، گفت: عدم اعتبار چک مشکلاتی را برای فعالان اقتصادی ایجاد می کند که باعث ناامنی فضای کسب و کار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، محمدرضا جعفری در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: در گذشته دادرسی در خصوص پرونده های چک بسیار طولانی مدت بود و 20 درصد مبلغ چک هزینه دادرسی می شد اما صدور اجراییه دادگاه علیه چک های بلامحل صیاد بدون سازوکارهای اداری انجام می شود.

مدیر شعب بانک مسکن سیستان و بلوچستان افزود: عدم اعتبار چک مشکلاتی را برای فعالان اقتصادی ایجاد می کند که باعث ناامنی فضای کسب و کار می شود.

وی گفت: مقرر شده بانک مرکزی از اوایل سال 1400 دستورالعمل خاصی در خصوص سازوکار چک های جدید با عنوان چک صیاد ابلاغ کند که این امر به عنوان یک جهش در نظام بانکی است.

وی بیان کرد: ضعف کنترل و نظارت در فرآیند صدور چک و رفتارهای چندگانه بانک ها با قانون جدید و سامانه صیاد برداشته می شود تا جایگاه و اصالت چک در فعالیت های اقتصادی بازگردد.

جعفری گفت: با این امر صدور دسته چک از حیطه بانک های تجاری خارج شده و در سامانه صیاد بانک مرکزی متمرکز می شود و هر شخص باید از طریق استعلام سامانه صیاد بانک مرکزی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتبار صدور چک منوط به ثبت اطلاعات است

اعتبار صدور چک منوط به ثبت اطلاعات است