مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اسفند 1399 ساعت 05:552021-02-22سياسي

مساجد تاریخی منطقه هورامان ثبت ملی شدند


مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان از ثبت ملی هشت مسجد تاریخی هورامان در جلسه شورای ثبت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور خبر داد.

- ایسنا/کردستان مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان از ثبت ملی هشت مسجد تاریخی هورامان در جلسه شورای ثبت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور خبر داد.

پویا طالب نیا، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: هورامان یا اورامان منطقه ای تاریخی با بافت پلکانی و آداب و رسوم بسیار خاص است که بخش هایی از شهرستان های سروآباد، سنندج و کامیاران استان کردستان و شهرستان های پاوه، جوانرود، نودشه و نوسود استان کرمانشاه را شامل می شود.

وی افزود: منطقه اورامانات در استان کردستان دارای یک شهر اورامان تخت و 76 روستا است که تاکنون 13 روستای این منطقه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و پرونده ثبتی 22 روستا نیز در حال پیگیری است.

مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان بیان کرد: هورامان به دلیل ویژگی های خاص جغرافیایی، معماری ویژه، نوع زندگی مردم و همچنین آداب ورسوم خاص یکی از مناطق پر گردشگر در استان و حتی کشور به شمار می رود و به همین دلیل ثبت جهانی این منطقه یکی از اولویت های دولت طی چند سال اخیر محسوب می شود.

وی ادامه داد: در راستای تسریع در ثبت جهانی این منطقه پایگاه منظر فرهنگی و تاریخی هورامان از شش سال قبل شکل گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مساجد تاریخی منطقه هورامان ثبت ملی شدند

مساجد تاریخی منطقه هورامان ثبت ملی شدند