مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اسفند 1399 ساعت 04:402021-02-21سياسي

نیروگاه های جدید بادی در منطقه سیستان احداث شود


نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم استفاده از ظرفیت بادهای 120 روزه منطقه سیستان به منظور تولید برق و صادرات آن تاکید کرد.

- حبیب الله دهمرده در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: منطقه سیستان از دیرباز با مشکل طوفان های 120 روزه که تا 200 روز هم ادامه پیدا می کند مواجه است، اما این پدیده با اینکه تهدیدی جدی برای منطقه است ظرفیتی عظیم برای تولید برق در منطقه هم محسوب می شود.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه میل نادر یکی از مناطق مستعد برای تولید برق در منطقه سیستان است و به محل وقوع تونل های بادی در جهان معروف است.

وی با بیان اینکه باید چندین نیروگاه مانند نیروگاه میل نادر منطقه ایجاد شود، افزود: در این راستا یکی از سرمایه گذاران برای ساخت نیروگاه برق و احداث توربین های بادی در منطقه اعلام آمادگی کرده است.

دهمرده تصریح کرد: با سرمایه گذاری در این بخش می توان از نعمت طبیعی و خدادادی باد در جهت تولید برق و صادرات آن به دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان استفاده کرد.

وی گفت: سیستان و بلوچستان می تواند بسیاری از نیازهای کشورهای افغانستان و پاکستان در بخش برق و تولیدات کشاورزی و صنعتی را تأمین کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروگاه های جدید بادی در منطقه سیستان احداث شود

نیروگاه های جدید بادی در منطقه سیستان احداث شود